Disney+ tarihinde ilk kez abone kaybettiğini duyurdu
Disney geçtiğimiz günlerde 2022’nin dördüncü çeyreğine ilişkin mali sonuçlarını açıkladı. Şirket, Disney+ yayın hizmeti için bir önceki çeyreğe kıyasla 2,4 milyon abone kaybettiğini ve toplam 161,8 milyon abone kaybettiğini açıkladı.Bu, akış hizmetinin 2019’da yayına girmesinden bu yana ilk kez abone kaybettiği anlamına geliyor.
Disney, abone düşüşünün öncelikle Hindistan’da ve Güneydoğu Asya’nın bazı bölgelerinde sunulan üst düzey bir akış hizmeti olduğunu söyledi. Disney+ Hotstar abonelerindeki düşüş nedeniyle olduğunu söylüyor. Forbes’in işaret ettiği gibi Disney, Hindistan’da popüler bir kriket ligidir. Hindistan Premier Ligi geçen yıl yayın haklarını kaybetti . Bu, Disney’i Disney+ Hotstar için büyüme tahminlerini düşürmeye zorladı. Şu anda, hizmetin bir önceki çeyreğe göre 3,8 milyon düşüşle 57,5 milyon abonesi var.
CNBC aracılığıyla bildirildiği üzere, Disney+’ın abone kaybı, Disney’in 2024 mali yılı sonuna kadar belirtilen 215 ila 245 milyon abone hedefine ulaşmasını zorlaştıracak.
Bu düşüşe rağmen Disney+ abonelikleri ABD ve Kanada’da 200.000 arttı. Şirketin diğer akış hizmetleri Hulu ve ESPN+ sırasıyla 800.000 ve 600.000 abone ekledi. Şirketin dördüncü çeyrek geliri %8 artışla 23,5 milyar dolara yükseldive zorla da olsa analistlerin 23,3 milyar dolarlık beklentilerini aşmayı başardı.
Disney+ karlılığını sağlamak için Disney, 7.000 çalışanı etkileyecek değerli bir yeniden yapılanma ve işten çıkarmalar planlıyor. Bu sayı, şirketin küresel iş gücünün %3’üne tekabül ediyor.
Disney CEO’su Bob Iger, gelir duyurusu sırasında “ Dünyanın dört bir yanındaki çalışanlarımızın özverisine büyük saygı duyuyorum ve takdir ediyorum.dedi ve devam etti: “ Bu, bugün karşılaştığımız zorlukları ele almak için gerekli olsa da, bu benim kolay kolay verdiğim bir karar değil.”